قوانین و مقررات چیپکو

آخرین به روز رسانی ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

کاربر گرامی و خریدار محترم ضمن تشکر از انتخاب شما به جهت بازدید از سایت چیپکو، از آنجا که هرگونه استفاده از این سایت به هر نحوی اعم از عضویت در سایت، خرید محصولات و استفاده از هر یک از خدمات به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین و مقررات چیپکو است، تقاضا مینماییم مفاد زیر را مطالعه نمایید:

این توافقنامه از یک طرف از جانب چیپکو به آدرس وبسایت cheapko.ir و از طرف دیگر از جانب مشتری (شما، شرکت شما، وکیل شما، نماینده شما، جانشین یا مورث شما) از لحظه استفاده از خدمات سایت قابل استناد است.

تعاریف:

کاربر: شما، شرکت شما، وکیل شما، نماینده شما، جانشین یا مورث شما کاربر محسوب میشوید.(مشتری/خریدار)

سایت: : وب سایت اینترنتی چیپکو به آدرس cheapko.ir است.

شرایط و قوانین و یا توافقنامه: قرارداد قانونی که شما با ما می‌بندید و شامل این شرایط و قوانین، سیاست حریم خصوصی، و دیگر سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و مقرراتی می‌شود که در وبسایت ما وجود دارد.

روز و ساعت کاری: روز های کاری وبسایت چیپکو از شنبه تا پنجشنبه به جز روزهای تعطیل در تقویم رسمی خواهد بود و ساعات کاری این وبسایت از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب خواهد بود.

حقوق، مسئولیت ها، قوانین و مقررات کلی وبسایت چیپکو

  • با توجه به اینکه وبسایت چیپکو در ایران فعالیت میکند کاملا مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران میباشد.
  • عضویت در سایت، خرید محصولات چیپکو به معنی پذیرفتن تمامی قوانین و مقررات وبسایت است.
  • چیپکو جهت بهبود در ارائه خدمات به کاربران، به تغییر در قوانین و شرایط استفاده از وبسایت نیاز دارد و این حق جهت تغییر قوانین و شرایط استفاده ارائه شده در سایت را برای خود محفوظ نگه داشته و کاربران موظف هستند نسبت به مشاهده و مرور دوره ای این صفحه اقدام نمایند تا از تغییرات احتمالی آگاه شوند.
  • کلیه اصول و رویه‌های چیپکو منطبق با قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‌ها و سرویس‌های چیپکو تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و بروزرسانی می‌شود و شما توافق می‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
  • بدلیل ثبت محصولات خریداری شده و فروخته شده توسط چیپکو در سامانه جامع تجارت (به آدرس www.ntsw.ir ) موسوم به طرح افق و الزام ثبت کد ملی خریدار(کاربر) ،مشتری باید قبل سفارش کالا کد ملی خود را در فیلدی که قرار داده شده بنویسد .در صورت نوشتن اشتباه کد ملی توسط خریدار ،سایت چیپکو هیچ مسعولیتی در قبال آن ندارد و هرگونه موردی که پیش بیاید به عهده کاربر (خریدار) است.
  • سایت چیپکو ممکن است دارای لینک‏‌هایی به سایت‌های دیگر باشد؛ این سایت‏‌ها تحت نظارت و کنترل سایت چیپکو نیستند و سایت چیپکو هیچ مسئولیتی در قبال محتویات این سایت‏‌ها شامل (و نه محدود به) لینک‏‌های دیگری که ممکن است در این سایت‏‌ها باشد ندارد. سایت چیپکو این لینک‏ها را برای سهولت شما فراهم کرده است و وجود هر یک از این لینک‏ها به معنی تائید یا هر نوع ارتباط ما با اداره کنندگان آنها نیست. سایت‏ هایى که در آگهی‏‌های سایت چیپکو لینک می‏‌شوند را افرادی خارج از سایت چیپکو اداره می‌کنند، بنابراین سایت چیپکو نمی‌‏تواند در مورد آنها ضمانتى داشته باشد. شما توافق می‏‌کنید مسئولیت هرگونه خسارت و آسیب احتمالی از این سازمان ها یا سایت ها یا شرکت ها و یا اداره ها، خود برعهده خواهید داشت .
  • سایت چیپکو در هر زمانی اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید.
  • ساعت کاری وبسایت چیپکو، شنبه تا پنجشنبه ۹ صبح الی ۹ شب میباشد.

قوانین مربوط به فروشگاه چیپکو

  • استرداد وجه برای سفارش هایی که وضعیت در انتظار دارند و اقدامی جهت تحویل محصول صورت نگرفته وجود دارد.
  • استرداد وجه سفارش های در حال آماده سازی به هیچ وجه قابل انجام نمیباشد.
  • عودت مبالغ پرداختی ممکن است ۱۲ تا ۲۴ ساعت کاری به طول بیانجامد؛ معمولا تا پایان ساعت کاری همان روز انجام میگردد.
  • چیپکو هیچ مسئولیتی در قبال استفاده نادرست خریداران از محصولات فیزیکی ندارد.
  • امکان تعویض محصول خریداری شده با محصول دیگر حتی در صورت قیمت یکسان وجود ندارد. در صورتی که برای محصول خریداری شده امکان لغو و استرداد وجه وجود داشته باشد اقدام میشود، سپس خریدار میتواند نسبت به خرید محصول دیگر اقدام کند.
  • کلیه سفارش‌های ثبت شده در وبسایت چیپکو به وسیله ارسال شماره سفارش از طریق پیام کوتاه و ایمیل، در صف پردازش قرار می‌گیرند. چیپکو همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در چیپکو به پایان برسد یا دلیل موجهی برای آن وجود داشته باشد، حتی پس از اقدام مشتری به ثبت سفارش، حق کنسل کردن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای چیپکو محفوظ است و مشتری می‌تواند درخواست عودت وجه دهد و امکان جایگزین کردن کالای دیگری حتی با همان قیمت وجود ندارد.
  • چیپکو مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌گیری، پردازش و ارسال می‌شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای چیپکو محفوظ است.
  • افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای خریدار یا کاربر ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی و پرداخت، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به خریدارانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که خریدار شماره سفارش دریافت کند.
  • در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا و کسر شدن مبلغ از حساب کاربر، مبلغ پرداخت شده طی ۱۲ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  • کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را در صفحه تکمیل اطلاعات و نه هنگام ساخت حساب کاربری جهت تحویل گرفتن سفارش وارد کنند.
  • خریدار باید قبل از ثبت سفارش ،اطلاعات محصول را در صورت اشتباه توسط خریدار در هنگام ثبت سفارش و  آماده سازی محصول جهت تحویل، مبلغ پرداخت شده قابل عودت نمیباشد.
  • برای استفاده از مطالب چیپکو، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمامی حقوق برای شرکت چیپکو محفوظ است .

قوانین مربوط به محصولات مدت زمان تحویل

  • مدت زمان تحویل سفارش از سمت فروشگاه چیپکو آنی و لحظه ای نخواهد بود و در شرایط عادی ممکن است بین ۱ الی ۹۶ ساعت به طول بیانجامد، در صورت بروز شرایط ویژه سرویس دهنده مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ۲ برابر خواهد بود.
  • خریدار امکان تغییر اطلاعات (مانند آدرس) بعد از ثبت سفارش را ندارد و فقط درصورتی امکان دارد که مواردی مثل شمار تماس و ایمیل را اشتباه نوشته باشد.

حقوق و تعهدات کاربران و مشتریان:

  • خریدار موظف است شماره سفارش خرید خود را برای پیگیری محصول خریداری شده نزد خود نگه دارد و جهت پیگیری سفارش، این کد را به پشتیبان سایت اعلام نماید.
  • خریدار باید آگاهی کافی نسبت به محصول مورد نظر کسب کند سپس اقدام به خرید کند، چیپکو علی رقم تولید محتوا و اطلاع رسانی درباره محصولات سایت خود، هیچ مسئولیتی در قبال عدم اطلاع صحیح خریدار نسبت به محصول خریداری شده ندارد.ودرصورت نوشتن اطلاعات محصول در سایت های به غیر از چیپکو که سایت کلیکی و تبلیغ و موتورهای جستجو هستند به معنای این نیست که در صفحه محصول سایت چیپکو هم اطلاعات همان با اطلاعات نوشته شده در سایت های کلیکی و تبلیغی و موتورهای جستجو یکی باشد.مشتری موظف است اطلاعات نوشته شده در سایت چیپکو را قبل سفارش مطالعه کند .
  • کاربر موظف است در صورت ارتباط با پشتیبانی ، مشکلات خود را با لحنی کاملا رسمی در نهایت آرامش و ادب مطرح نماید و در صورت هر گونه پرخاشگری، بی ادبی یا بی احترامی، ادامه گفتگو مسدود شده ، سفارش وی لغو شده و دسترسی کاربر به سرویس بدون عودت دادن وجه بسته خواهد شد. لذا اپراتور نیز می تواند بی درنگ به مکالمه خاتمه داده و در صورت طرح شکایت از طرف کاربر ، فایل صوتی مکالمه یا متن پیام به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده خواهد شد.
  • کاربران باید نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، ایمیل معتبر و … را به صورت صحیح در سایت ثبت نمایند.
  • همچنین صحت آدرس و مشخصات دقیق پستی گیرنده (مثل کدپستی) به عهده خریدار است و در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از نقص در آدرس اعلامی، سایت چیپکو هیچ مسئولیتی در قبال استرداد وجه پرداختی، تعویض و مرجوعی آن ندارد.
  • کاربر می بایست آدرس پست الکترونیک و سایر اطلاعات خود را به طور صحیح وارد کند در غیر این صورت مسئولیت ثبت اشتباه بر عهده کاربر خواهد بود.
  • هر فرد حقیقی با داشتن حداقل ۱۸ سال کامل می‌تواند در سایت چیپکو حساب کاربری ایجاد نماید. افراد زیر ۱۸ سال باید تحت نظر والدین و یا قیم قانونی خود از خدمات سایت چیپکو استفاده نمایند.
  • در هنگام تحویل محصول توسط پیک ،خریدار موظف است قبل از تحویل کامل کالا،از سالم بودن بسته و نبودن هرگونه مغایرت کالا اطمینان کند و محصول را چک کند .اگر بعد از تحویل کامل ،به پشتیبانی چیپکو اعلام کند که محصول بسته بندی سالمی نداشته و یا مغایرت دارد در این هنگام چیپکو هیچگونه مسعولیتی در قبال آن ندارد و امکان عودت کالا وجود ندارد .

شرایط عودت/ استرداد وجه

  • عودت و استرداد وجه فقط از طریق شماره شناسه حساب بانکی ایران (شبا یا همان IBAN) و از طریق پایانه پایا در ساعات کاری صورت خواهد پذیرفت.
  • استرداد وجه برای سفارش هایی که وضعیت در انتظار دارند و اقدامی جهت تحویل محصول صورت نگرفته وجود دارد.
  • استرداد وجه سفارش های در حال آماده سازی به هیچ وجه قابل انجام نمیباشد.
  • عودت مبالغ پرداختی ممکن است ۱۲ تا ۲۴ ساعت کاری به طول بیانجامد؛ معمولا تا پایان ساعت کاری همان روز انجام میگردد.
  • عودت کالا فقط درصورت مغایرت رنگ و ارسال کالای اشتباه و مغایرت اطلاعات نوشته شده محصول با محصول ارسالی به مشتری، امکان پذیر است و چیپکو هیچگونه مسعولیتی در قبال خرید اشتباه محصول توسط کاربر ندارد
  • در هنگام بازدید شما از وبسایت چیپکو، کوکی‌های مشخصی برای تحلیل استفاده کاربران از این وبسایت بر روی دستگاه شما نصب می‌شود. این کوکی‌ها شامل اطلاعات شخصی شما مانند نام، آدرس ایمیل، آدرس پستی و یا شماره تلفن شما نخواهند شد. مهمترین استفاده این کوکی‌ها تحلیل و بررسی رفتار کاربران برای نمایش تبلیغات مناسب به آن‌ها خواهد بود.
  • شما می توانید تنظیمات مرورگرتان را به نحوی تنظیم کنید که کوکی ها را نپذیرد، اما این کار باعث می شود استفاده شما از سایت با محدودیت هایی مواجه شود. خواهش ما از شما این است که به ما اعتماد کنید و با خیالی آسوده از این که کوکی ها شامل هیچ گونه استفاده از اطلاعات شخصی شما نمی شود و همچنین هیچ ویروسی دستگاه شما را تهدید نخواهد کرد، آن ها را فعال کنید.
  • تمامی محصولات که در سایت گذاشته شده اند پلمپ هستند و سایت چیپکو هیچگونه مسعولیتی در قبال خرابی محصول خریداری شده ندارد .خریدار میتواند اطلاعات شرکت گارانتی کننده محصول را از پشتیبانی بگیرد.
  • در هنگام تحویل محصول توسط پیک ،خریدار موظف است قبل از تحویل کامل کالا،از سالم بودن بسته و نبودن هرگونه مغایرت کالا اطمینان کند و محصول را چک کند .اگر بعد از تحویل کامل ،به پشتیبانی چیپکو اعلام کند که محصول بسته بندی سالمی نداشته و یا مغایرت دارد در این هنگام چیپکو هیچگونه مسعولیتی در قبال آن ندارد و امکان عودت کالا وجود ندارد .

قوانین مربوط به پشتیبانی چیپکو و ساعات پاسخگویی

  • پشتیبانی چیپکو روز های تعطیل پاسخگو نمیباشد و هیچ گونه وظیفه ای بابت رسیدگی به درخواست ها یا تحویل سفارشات ندارد.
  • پشتیبانی چیپکو هیچ وظیفه ای جهت راهنمایی، پاسخگویی و رفع مشکلات فنی و مواردی که مربوط به محصولات وبسایت نیست، ندارد.
  • پشتیبانی تلفنی و شبکه های اجتماعی چیپکو (اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام) همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب فعال است.
  • گاها ممکن است به دلایلی پشتیبانی نتواند بصورت تلفنی پاسخگو باشد .درصورت جواب ندادن تلفنی ،مشتری میتواند از طریق شبکه های اجتماعی که در قسمت ارتباط با ما نوشته شده است با ما در ارتباط باشد

توافقات نهایی:

  • کاربر تصدیق می‌نمایند که شرایط و قوانین استفاده از چیپکو را به‌طور کامل مطالعه نموده، از مفاد و شرایط آن آگاهی کامل داشته و نسبت به اعمال تمامی این شرایط رضایت دارند و نسبت به مفاد آن ملتزم می‌باشند.در صورت عدم رعایت ازین قوانین،سایت چیپکو هیچگونه مسعولیتی درقبال آن ندارد.

دانلود مطالب این صفحه بصورت PDF